A little more action, please!

Åh, om det är dags att börja komma ifatt lite nudå. Kan ju inte länge skylla på att jag är trött, grinig och less :)

Så, under denna period av tårar och elände har det hänt en del riktigt roliga saker också, som tyvärr har förbisetts av mig pga min vilja att gräva ner mig i sorgen. Det som är mest värt att nämna inom den kategorin är att det inom loppet av en vecka föddes två små pojkar i min närhet :) Så NU säger jag det här; GRATTIS till Jennifer och Brages lilla Fabian, och till Cina och Pers lilla (fast såå liten var han ju inte;) Oskar!! Supermysigt är det, och jag hoppas jag får träffa de små underverken inom en snar framtid :) Underbart!!

Sen åkte jag ju då ner till ön, när jag skulle ha varit och frusit i Åre istället. Det blev en underbar helg, umgicks en hel del med familjen (delar av den iallafall :P) och hälsade även på Mormor. Kvällstid träffade jag vänner, under rätt ordnade och nyktra former för ovanlighetens skull. Alldeles perfekt, träffade vissa personer som jag inte träffat på månader, vilket gjorde att helgen inte hade kunnat vara bättre. Återvände till Övik med förnyade krafter (psykiskt iallafall) och kände ett lugn i kroppen jag inte har känt på månader.

Veckan som gick började tuuuungt då jag spenderade söndagsnatten på en fullpackad buss, men i takt med att dagarna gick blev allt bättre. Vi har jobbat med vårt projektarbete och det börjar rulla på det också så jag tror resultatet kommer bli jättebra!

I torsdags var det då dags, vi som varit lotsar inom Melodifestivalen var bjudna på mingelmiddag med hela teamet. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag fattar INTE varför jag har blivit så nervös och jumpy av mig i sådana sammanhang. Tidigare har jag aldrig haft problem med stora folkmängder såsom fester osv, men senaste året vill det inte alls. Kunde knappt äta något, förutom laxen som var alldels för god för att låta bli, och resten av tiden där stod jag mest och kallsvettades och försökte undvika att få ögonkontakt med 'viktiga' människor såsom kändisarna och cheferna, haha. Till slut lyckades jag iallafall få tillräckligt med mod så jag fick ett foto på Måns Z och Christine Meltzer, och därefter haffade vi Dolphen och slutligen fick jag ett foto med Ola. Sen gick jag hem :p Var hursom en trevlig kväll, hade ju mina klassisar och lärare där iallafall, hehe. :)

På fredagen smällde det!! Vi hade alla inblandade fått biljetter till genrepet inför deltävling 1, och det var AWESOME! Visst, det hade lugnt kunnat vara bättre låtar/bidrag med i det, men det var en rätt grym känsla att sitta precis bredvid scenen och se allting hands on :) Tänk vad mycket runt-omkring-arbete man aldrig fattat att det krävs för en sån här grej! Hur mycket kameror och folk det är inblandat, och hur mycket tid det tar att få allting på rätt. Tex har jag personligen alltid undrat över hur det funkar när artister rör sig runt ett varv på scenen och kameran följer med så bra, jag hade ingen aning om att det faktiskt är en kameraman som springer med runt artisten för att få den effekten! Fatta vad mycket övning det krävs för att det ska kunna göras utan att bilden skakar osv.. Grymt! Sen att Bert Karlsson var där och kameramannen sa när det skulle starta: Nu är Bert Karlsson här, nu kan vi börja!! Haha lixom. I vilket fall, det var hur roligt som helst, och vi fick alla våra favoriter inför lördagen :) Härligt! Riktigt kul att man fick denna chans, det hade nog aldrig hänt annars, och även om biljetterna inte var sååå jävla dyra hade jag förmodligen aldrig tänkt tanken själv om det inte var tack vare det här. Även om det 'bara' var genrep och inte det 'riktiga', så var det jävligt häftigt. Så det så!

Igår var det då lördag, vaknade relativt pigg eftersom jag gick hem direkt efter alltihop på fredagskvällen. Lamade hela dagen för tänderna började jävlas igen, halva ansiktet var uppsvullet när jag vaknade.. Blev bättre efter att ha knaprat värktabletter och ätit lite glass, självklart Ben&Jerry's Cookie Dough (!!) och efter lite påtryckningar bestämde jag mig för att följa med ett gäng ur klassen till Anna M och se riktiga deltävlingen på tv. Det ångrar jag inte! Vi satt och tjoade och skrattade och röstade på våra favoriter. Vi buade och ropade då folket på tv visade upp 'lapparna' vid FEL tidpunkt och busvisslade under Dolphs egna uppträdande :) Grymt roligt var det! När det var slut, drog vi oss ner mot centrum för att gå på krog. Dock var det fullt på både Harry's och Olles, så det fick bli 'nya' stället Lex. Det var väl sådär, gillade det bättre när det var Liquid, men det gick. Dansade och dansade, typ vid midnatt (?) drog vi oss till Olles och då slapp vi in efter en liten stunds väntan. Så helvetiskt mycket folk så det finns inte, och jag vägrar tro att det var för att Bengt Dalqvist (någon som minns honom från tv-serien Skilda Världar?) var där och djade hela natten. Själv drog jag hem vid 2, då knäna ville vika sig under mig pga värk. Det är också en grej jag inte förstår, under många års tid har jag gått ut med högklackat varje helg nästan, men idag börjar knäna skrika efter någon timme bara. Sådär så att jag helt seriöst inte kan stå rakt upp för det gör så jävla ont. Trampdynorna får man ju alltid ont i så det kan man leva med, men knäna? Jäkla skit. Var dock nöjd med kvällen och allt umgänge i vilket fall, så det var okej att gå hem först.

Efter en natt av slötittande på diverse B-filmer (efter krogen alltså) vaknade jag seeent idag. Men det är okej på söndagar ;) Käkade lite mackor och fick sedan info om kvällens middag som skulle bli på en pizzeria. Det slutade med att pizzerian var stängd, så vi hamnade på Olles istället. Anledningen till middagen är att Kalle i min klass flyttar ner hem till Sthlm redan nu, så det var lite hej-då-aktigt. Fast han kommer ju såklart tillbaka lite emellanåt, skolan är ju inte slut än :) I vilket fall var vi väl typ halva klassen, och återigen var det supertrevligt! Efter middagen traskade jag hemåt igen, och nu sitter jag här i min fåtölj och slöglor på tv.

Dessa dagar (eller snarare från förra helgen t.o.m nu) har jag varit mer social än någonsin förr, tror jag. Och så skönt det äär! ALLT känns bra, jag fick vara med familjen förra helgen och träffa min sötingar på ön, under veckan har skolarbetet gått riktigt bra, jag har fått vara med om melodifestivalen och umgåtts enormt mycket med mina klasskamrater. Vad kan bli fel? Visst, jag BORDE ha tvättat, och jag BORDE storstäda lägenheten. Men vad fan, när det finns roligare saker att göra så ska man ta chansen. Jag har varit dålig på det tidigare, men vad bra jag mår när jag verkligen gör det! Livet känns äntligen som det ska göra igen, och jag mår så bra. JAG MÅR BRA!! Fasen vad längesen det var jag kunde säga det, och verkligen mena det också :) Jag älskar livet idag! Hur det är imorgon, är en annan femma, men nu tänker jag leva för varje stund :)

Saknaden efter Morfar sitter kvar, och det kommer den att göra resten av mitt liv. Men nu kan jag leva utan att tänka på det varje sekund, och jag VET ju att han alltid velat att jag ska göra det som gör mig lycklig, som sagt är han en av dem som alltid stöttat och supportat det som gjort mig glad. Och det vet jag att han fortsätter med. Fortfarande kommer det i vågor emellanåt, tårarna hotar att komma och hjärtat värker, men numera räcker det med att jag tar ner skjortan ur skåpet (hur stört det än låter) och så andas jag in doften av honom. Ja, den är faktiskt tvättad, men doften av Morfar sitter kvar, doften av piptobak, så som det alltid doftat i deras lägenhet. Och så som han har doftat när jag kramat honom varje gång. Så även om jag inte fått krama honom på riktigt sedan Oktober, känns det bättre när jag får känna mig lite närmare honom. Sedan går den värsta sorgen över, jag kan hänga tillbaka skjortan och återgå till mitt liv. Det känns bra.

Nu blev det superlångt igen, haha. Måste börja skriva oftare så det inte händer :) Klockan närmar sig 22, ska fortsätta spendera kvällen i min fåtölj och slöglo på tv, vi har en intervju och sånt imorgon men jag och Jannika ska inte mötas förrän vid lunch eller så, så jag kan fortsätta helgen lite längre ;) Middagen börjar lägga sig litegrann, så jag funderar på att ta fram lite kex och Mustapekka-ost och mumsa för mig själv. Njuta för att allt är bra igen, tänka över mina nyvunna erfarenheter och upplevelser och planera lite framåt. Självklart ska jag försöka hinna sova lite också :) Kanske tar tag i det här med foton om ett tag, har en heeel hög från GC och förstås nya som är tagna efter det. Så imorgon eller på tisdag borde bilddagboken äntligen vara uppdaterad! Jag lovar :) Nåja, nu blir det dags för kex, tror jag ska tina lite räkor till det också, mums! Som ett litet PS kan jag tillägga att kilona jag tappade på GC garanterat är tillbaka (HAHA) men jag skyller på att jag fyller på förrådet inför visdomstandsborttagningen om två veckor, då jag inte kommer kunna äta normalt på ett tag igen ;)

Puss på er allihop, min finaste familj och mina underbara vänner/klassisar! Jag älskar er! <3

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Hejja, hejja, fortsätt nu på det här spåret ska du se att våren kommer bli kanon. Har du förresten bestämt praktikplats nu?

xoxo

2010-02-08 @ 09:59:26
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Hey there Delilah är helt klart min och Georges låt (och jag har hört deras version också).



Varför inte Irland?



Puss <3

2010-02-08 @ 21:44:08
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: melissa vitaminkusin, nej nu blev det fel kusinvitamin ;b

Åhh, allt låter så härligt för dig!

Jag hoppas verkligen att du är lycklig och att allt rullar på för dig! :) det där du skrev om morfar, var underbart. jag saknar han mkt jag med, jag har dock inte "vågat" gått till graven än, men jag ska med mormor dit på torsdag tror jag, (du vet hur jag är med att planera saker och att komma i tid ;b) dom har beställt en gravsten nu, jag hör av mig när den är här. jag saknar dig så otroligt mkt! När du hade kommenterat på min blogg var jag allmänt arg och satt i skolan och du lyste upp hela min dag! Jag ringer dig nån dag snart, när du minns anar det som sagt ;) Jag Älskar Dig EmmaMemma , puss <3

2010-02-09 @ 15:31:42
URL: http://melissatimms.blogg.se/
Postat av: melissa vitaminkusin, nej nu blev det fel kusinvitamin ;b

minst*

2010-02-09 @ 15:32:40
URL: http://melissatimms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0