I'll never be the same, if we ever meet again..

Idag är det fredag. Och skolan är slut. Igår redovisades alla projekt och lämnades in, idag hade vi sista tentan. Det känns helt sjukt. Nu väntar några veckors examensarbete, vilket sker på helt egen hand, sedan blir det redovisningar av det och därefter direkt iväg på praktik. När jag kommer hem från praktiken är det examensmiddag och alltihop. Sen är det slut! Jag har svårt att ta in det, känns så sjukt jobbigt emellanåt. Herregud vad jag har trivts i min klass, alla är alldeles fantastiska, vissa mer än andra. Som Karin kallar det; 'Öviksfamiljen', och det stämmer ju. De flesta av oss är en bra bit hemifrån och då har man ju bara haft varandra. Det finns ingen annan att kramas med när världen blir sned eller något går fel, det är klasskamraterna som finns där då. Och det är det bästa av allt, det finns så många av dem som verkligen har funnits där, och det har varit fantastiskt att alltid veta att det finns någon. Fan vad tungt det kommer bli att lämna Övik i sommar.

Egentligen hade jag tänkt köra söderut imorgon, eftersom tänderna ska ut på måndag ville jag som hinna landa lite och sova ordentligt innan osv. Men det sket sig. Delvis eftersom det är snökaos i en stor del av landet nu, det har utfärdats klass 2 varningar osv. De säger dock att det ska lugna ner sig imorgon kväll, så det borde vara okej att köra ner på söndag. Dels vill jag stanna här då det faktiskt är sista helgen klassen är samlad, efter måndag börjar flera flytta hemåt eftersom det inte är några dagar kvar då vi faktiskt behöver vara i skolan. Förutom examensseminarierna. Och, jag har väl mer eller mindre lovat att träffa Någon. Haha. Om det blir av eller inte vet jag inte än, försöker låta bli. Om vi inte träffas, händer ingenting, och jag kan låtsas att det inte finns någonting. OM vi ses, kanske det är kört. I'll never be the same, if we ever meet again. Oh well..

Idag skrev jag som sagt sista tentan, var något omotiverad, men med tanke på att jag diskuterade saken med flera ur klassen igår kväll, så var jag inte den enda :) Blir det omtent så blir det, kan uppenbarligen koncentrera mig bättre när jag gör det ensam än i ett rum med massa folk. Mådde otroligt dåligt igår, och på kvällen blev det riktigt jävligt när jag druckit några glas o'boy, så då fick jag åtminstone förklaringen. Mjölk. Har ignorerat mjölkproblemet sedan GC, men nu kom det fram med besked. Blä. Idag var jag fortfarande trött, fick dock åka med Elin till skolan så jag åtminstone kunde fixa tentan. När jag kom hem var jag helt slut, fast klockan inte ens hunnit bli 12 på dagen. Bestämde efter en stunds slappande att jag åker på söndag istället för imorgon, så då släppte jag alla ärenden jag borde ha gjort, och sov närmre 5 timmar istället. SKÖNT! När jag vaknade blev det dags att tvätta lite, duscha och sedan möta upp finaste klassen på kvarterskrogen här bredvid mig, tillsammans käkade vi Tacobuffée :D Otroligt gott, vräkte i mig som aldrig förr, haha. Riktigt mys att bara umgås lite sådär utanför skolan, utan fest. Gick hem vid halv nio, och bänkade mig framför tv:n, hockeyn :) Inte följt OS alls, så det var dags nu. När det är klart så ska jag slöglo på tv ett tag och sedan sova. Najsigt en fredagskväll :)

Imorgon är det då lördag. Känns skönt att inte behöva hämta bilen från parkeringen kl 8 och sedan köra den dryga sträckan till Norrtälje, ensam. Ska försöka komma upp i tid (vilket är rätt troligt då jag får sova ordentligt inatt) och göra mina ärenden på stan. Därefter ska jag tvätta lite till, sängkläder så jag kan bädda rent, och försöka få pärlan från parkeringen. Just nu är hon lite insnöad, hon startar finfint och jag har fått bort mesta snön ovanpå och runt däcken, men ändå vill hon inte röra sig ur fläcken.. Tror jag lyckades rubba henne 10cm tidigare idag, haha. Räcker inte riktigt :) Men det blir nog bra. Ställer henne här utanför över natten sen, så jag har nära att hämta henne till trappan för lastning på söndag morgon. Ska även packa ihop det sista imorn på dagen, har det mesta på grej eftersom jag fixade igår kväll. Trodde ju att det skulle bli stressigt idag då jag skulle åka imorn.. Nu känns det rätt lugnt :) Sen på kvällen är det AvskedsHOJT! Alltså lite hej då-kalas, då Sara är nästa att flytta hem härifrån. Kan ju inte festa till det så mycket då jag ska köra tidigt och så på söndag morgon, men jag kan ju åtminstone vara med, och kramas :) Så det ska jag göra! Så ser min lördag ut :) Får väl se om det blir något lite mer speciellt möte också.. Om jag vågar.

Jaja. Jag bara svamlar och svamlar. Är fortfarande tolat psyched över det faktum att jag ska åka till Irland, får nog satsa på att hitta en karl där så jag kan stanna kvar :) Lynnwood i mitt hjärta, men jag är nog lite småsäker på att jag kommer falla för Galway också :) Det är upp till bevis! Samtidigt saknar jag ju även GC lite nu. Haha. Jag är körd alltså, kommer aldrig kunna känna mig helt hemma på ett ställe, när det finns så många underbara ställen ute i den vida världen!! Jag menar, jag kommer fasen sakna denna lilla skitstad Övik, trots att det ligger i Norrland och vi har metervis med snö och det är runt 20 minusgrader.. Fast det tänker vi inte på nu. Jag ska ignorera det faktum att min skoltid här är över så snart. Iallafall ett tag.

Så, nu är det Irland som gäller som nästa!! Eller först exarbetet då förstås. Ska försöka komma igång på Åland, även om det kanske bli jobbigt efter att tänderna tagits ut. Vet inte hur länge man har ont eller så efter tandkirurgi.. Men det blir nog bra.

Nu ska jag avsluta detta och koncentrera mig på slutet av matchen. Kanske måste reda upp den rena tvätten också, så jag slipper åt min säng sen :p Kan vara en fördel. Så, hoppas alla har det fint, turak 12 ni vet hur mycket jag kommer att sakna er, så imorgon kramas vi så mycket det går!! <3

Nattinatt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Starta i god tid, kör försiktigt och ha massor med varma kläder med ifall något händer och här är också väldigt kallt. Vi ses kram

2010-02-20 @ 16:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0