Just get back up when it knocks you down

Okej, jag hade såå mycket jag skulle göra i helgen. Hade t.o.m bestämt att inte alls gå på födelsedagskalaset igår, och istället satsa på tidig kväll och mycket gjort idag. Tog även sovdag i fredags, och på kvällen packade jag ihop en del och spenderade sedan kvällen/natten med att se på Gilmore Girls säsong 7, som söta Cissi hade kommit via med åt mig :) So far, so good. Bestämde även där och då att jag nog skulle gå till kalaset iallafall, men lite mer casual och sedan gå hem efter en stund. Fint.

Så var det då lördag igår. Jag var slöööööö och stannade i sängen hela dagen. Så mycket för städning och skolarbeten och packning osv osv osv.. Tänkte återigen att jag dissar kalaset och stannar hemma. MEN, efter lite diskussioner om kvällen och ett från Karin: 'Emma! Visst kommer du väl ikväll?!' så kände jag att okej, jag kommer :p Inte särskilt svårövertalad alltså.. När jag äntligen kom igång så långt att jag fick på lite musik, infann sig partymodet och jag drog fram lite festkläder innan jag hoppade i duschen. Insåg att jag hade en flaska vin i kylen som väntat i snart ett halvår på att bli uppdrucken, så det var alldeles perfekt. När jag bråkat med min lugg i nästan en halvtimme, kunde vi äntligen traska iväg upp till 12an och Mimmis födelsedagskalas.

Kvällen var super! Mimmi hade bakat tårta (som jag kunde äta!!!) och alla var glad och skålade och dansade. Hur härligt som helst! Allt var fantastiskt, tills vi skulle till Harry's. Alltså, kombinationen att först dra i sig en liter vin ENSAM, ha högklackade stövlar och traska på isgata, är inte bra. INTE BRA säger jag. Vi gick förbi ett gäng ungdomar MAX 18 år som mopsade en hel del, så självklart skulle Emma försöka hävda sig. Det resulterade i ett blåslaget knä, trasig haka och fläskläpp. Här skulle det kännas såå coolt att kunna säga att jag varit i slagsmål, men tragiskt nog orsakade jag själv mina skador. GENOM ATT RAMLA FACE FIRST PÅ ISEN. Yes! Ungarna skrattade, Andrea försökte få upp mig på fötter och jag ville dö. Japp. Härmed utnämner jag mig själv till världens jävla tövelarsle. Stapplande lyckades vi dock ta oss ner till Harry's efter mycket om och men, jag kan bara säga att nästa gång går jag runt, eller tar taxi dit. För detta är nämligen inte första gången, jag har ramlat på röven jag vet inte hur många gånger i den där backen på väg neråt till Harry's. Denna gång råkade det bara vara lite mer folk som såg det, och det brukar i regel vara som 'skönare' att ramla på rumpan än på ansiktet. Jeei.

Nå, väl framme på Harry's (efter att jag varit till toan och fått bort diverse blod från läpp och haka) dansade vi, och dansade och dansade. Träffade även en ny bekantskap, vilket var myyyycket trevligt ;) Kan inte fatta att någon faktiskt vågade prata med mig som jag såg ut, haha, å andra sidan var jag bara lite sårig och hade inte blivit varken blå eller uppsvälld än.. :p Vi stängde hursom krogen, jag fick kramas och sedan blev Kebab City. Överfullt med folk, och det tog inte länge innan jag insåg att jag i vilket fall inte skulle kunna äta någon pizza, så jag sa hej då till brudarna och drog hem. Väl hemma fixade jag lite makaroner och bacon (ja, jag tvingade mig att äta baconet, så jääävla gott, men painframkallande) och slutligen rullade jag i säng.

Idag är det söndag. Hade tänkt stiga upp i tid och bla bla bla. Vaknade kl 9 av att mamma messade, och därefter var det kört. Kunde omöjligt somna om, och efter att ha inspekterat mina 'skador' kände jag av hur jävla ont det gör. Konstaterade även att jag kvaddat min vänstra handled, tog förmodligen emot mig på den igår.. Nå, som jag redan pratat med Jannika om, så länge den andra värken tar fokus från tänderna så är jag nöjd :p Fläskläppen är dock rätt besvärlig, svider ganska bra när jag dricker cola, haha.. Men, smällar man får ta. Ska dokumentera både hakan och knät lite senare, kanske jag kan intyga mig själv om att inte göra såna här dumheter i framtiden då :p Nu ska resten av dagen ägnas åt latande. Jag är så slö, och trött, men jag kan ju inte somna om. Så, istället ska jag njuta av att INTE göra något, måste tillbaka till 12an en sväng och hämta mina stövlar, och eventuellt handla lite, men det är allt. Vill egentligen inte visa mig såhär bland folk, men kanske måste vänja mig inför skolan imorn.. Haha.

Nå, nu vet ni det. Har redogjort för en av de roligaste (och mest pinsamma) kvällarna jag har haft här i Övik, och jag blir lipis när jag tänker på att det snart är slut. Turak 12, en klass jag aldrig kommer glömma, för alla är så jävla bra. Jag är lyckligt lottad :)

Nu täcket, dags för mera Gilmore Girls. Och lite godis, choklad går underbart bra att äta när man inte kan tugga, fin fint :D Och så ska det intas lite cola, självklart. Yumm.

Hoppas alla har en fin söndag, och en underbar alla hjärtans dag!! Jag fick present av mamma i veckan, för idag alltså, ett par strumpor och kylskåpsmagneter föreställande en ängel och en djävul :D Undrar om hon försöker säga mig nånting...? ;) Haha.

Psst, kan sist och slutligen nämna att jag har fått ett par trevliga mess idag. Det är roligt :)

Toodles! <3

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Jag äger alla säsongerna av Gilmore girls!

Tycker du ska uppdatera din bilddagbok nu med detsamma!

xoxo

2010-02-15 @ 11:34:15
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0