Shouldn't have to give you a reason why

Som ni kanske har märkt (om nu någon faktiskt kollar det) så har det inte kommit upp några bilder än. Anledningen till detta är EXTREM tandvärk som just nu gör att jag äter värktabletter så mycket det går och försöker ignorera det faktum att munhelvetet värker iallafall. Jag är gnällig, lättirriterad och jävlig, fast mina fina klasskamrater säger att jag inte alls är det, och att det är okej, vilket alltså påvisar min teori.. Hahahaha. Anyhow, jag försöker så gott det går, EN OCH EN HALV VECKA TILLS TANDJÄVLARNA SKA UT!! Tills dess får jag (och resten av klassen) överleva så gott det går ;)

I vilket fall är jag fortfarande nöjd och glad, innerst inne iallafall, är rätt svårt att få fram det genom värken. Men jag är det, verkligen. Projektet går faktiskt riktigt bra, kan inte säga att jag varit hundraprocentigt inblandad i alltihop, men nu börjar det bli korr.läsning och sånt, och DET är jag en jävel på!! :D Så jag kan äntligen bidra med något riktigt vettigt :) Känner mig rätt nöjd över det också, ärligt talat.

Så kan jag också meddela att det inte blir praktik på Irland.. Åtminstone inte där jag hade tänkt, de kan inte erbjuda mig tillräckligt 'avancerade' arbetsuppgifter för att det ska vara värt att spendera en praktik där. Håller dock tummarna att jag ska komma iväg dit iallafall, har slängt ut lite fler krokar så än finns det hopp!! Annars blir jag i Sverige. Kalla, tråkiga, snöiga Sverige.. Snöar fortfarande här. Det slutar ett litet tag och börjar igen. Pärlan har fått stå stilla snart två veckor, vilket innebär att hon är en stor snöboll. Måste gräva fram henne i helgen och få liv i henne, ska ju trots allt köra ner mot ön igen nästa helg och då får hon gärna vara i skick!

Ja. Annars går det på som vanligt, projektarbetet är som sagt en stor del av skoltiden, resterande tid har jag städat upp lite här hemma och börjat samla på mig 'mjuka' recept som innehåller tex potatismos, lax och annat som går bra att gegga ihop och äta utan att behöva tugga så mycket. Jepp, så illa är det med munfan, får knappt i mig värktabletterna på morgnarna för att jag helt enkelt inte kan öppna truten för det gör så ont. Jeei.

I helgen är det ett födelsedagskalas på lördag, men jag börjar överväga hemmahelg. Har massor att ta tag i, bland annat dammsuga och storstäda som jag inte gjort sen innan GC. Ska även tvätta och börja förbereda lite inför den framtida flytten ner, ska packa ner en del 'onödigt' i lådor som jag kan ta med mig nästa helg sen. PLUS att jag äntligen ska ta tag i missat skolarbete. T.ex. ska jag ge mig fan på att få rapporten om praktiken klar, och jag har även pratat med min engelskalärare från i höstas om mina missade uppgifter, om jag får dem gjorda och inlämnade så blir jag fortfarande godkänd. Wohoo! Sist av allt ska jag försöka läsa lite på tentan också, har den nästa fredag så jag hinner under veckan också, men då ska även projektarbetet bli klart och presenteras osv, så det är lika bra att börja kika igenom allt iallafall... Så, så ser det ut.

Torsdag kväll då. Hade tänkt träna, men med värken så är det bara dumt. Skulle väl smälla av bara av att ställa mig på ett löpand.. Får vänta till jag opererat bort skiten! Var på stan en sväng med Elin efter skolan, fick i mig en Subway-macka :D Något imponerande, men värken som kom efteråt var inte lika kul, haha.. Får nog vänta ett tag tills nästa gång nu. Men det var trevligt att snacka lite skit. Det betyder även att jag inte behöver laga någon middag idag. Så nu sitter jag i min fåtölj, invirad i mitt en täcke, och här blir jag nog :) Tror jag ska stänga tv:n och sätta på stereon istället, och läsa ett tag. Sköööönt. Lite godis från Hemmakväll lockar, men eftersom jag knappast kan äta mer än en ändå (sen inser jag hur ont det gör) och jag inte vill gå tillbaka ut i snön, så får det vara. Kanske packar ihop barnens paket lite senare istället för att roa mig själv. Älskar att skicka paket till Lynnwood, jag vet hur mycket Sean och Ally uppskattar det :) Har ju inte skickat julklapparna än, så de måste iväg, och så en present till Sean som fyller 13 i april. HJÄLP, min lilla pojke blir tonåring!! Herregud. Kommer ihåg när lillbrorsan blev tonåring, DET tyckte jag var jobbigt, och han har nu blivit 18.. Jisses. Börjar nästan känna mig lite gammal.

Men åååh, jag skulle inte skriva något, men svamlar på iallafall, suck. Haha. Ska lägga upp Melodifestivalbilderna ikväll iallafall, mamma, det blir för dig! Resten kommer när jag har ork och lust med det.
Så, på återhörande, nu ska jag mysa ner mig i täcket igen. Ni vet att jag lever, och att allt är finfint. Lite saknad i hjärtat, då det är ett år sedan nu, ett år sedan jag föll pladask utan att ana hur fel det skulle bli. Känns lite konstigt att tänka att det är så längesen.. Ibland tror jag fortfarande att du ska komma in genom dörren. Men det är okej. Tänker lite på 'min' bartender på GC så blir hjärtat lite gladare :)

Jajajaja. Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0