I like the way it hurts

Okej.. Alltså jag tänkte ju som sagt uppdatera er om senaste veckan som gått osv. Men jag insåg att ni nog inte har så mycket glädje av det, för vad gjorde jag? Jobbade som en gris, självklart, det är så tacksamt att ha ett jobb jag älskar, för annars hade jag ju blivit galen emellanåt.. Räknade till att jag var ute och festade 5/7 kvällar, utöver jobbandet dvs. En kväll började jag med mina arbetskollegor och mötte senare upp Connor och Liam, en annan kväll hängde jag med Ronan och hans arbetskompis Loretta, en annan kväll var jag på hostlets pub crawl med en jäkla massa dårar, och sen var jag ut i lördags med Connor, Ronan och ett gäng annat löst folk som jag inte minns namnen på ens.. Haha. Eller jo, galningen Fabio, en italienare som bet (!!) mig i kinden! Haha. Sick night. Så ja, det är väl ungefär vad jag gjort, på lediga stunder, så inte har jag sovit mycket eller tvättat, eller handlat eller något annat.. Jag har åtminstone aldrig tråkigt, och jag tror att det är därför jag är så nöjd idag, aldrig har jag haft så mycket möjligheter att göra något istället för att sitta hemma! Alltid är det någon som vill hänga :)

Nu har jag åtminstone bestämt att det fan får bli lugnt ett tag. Sade i söndags när jag hade sån helvetisk krappis efter lördagen åt Vanessa att nu jävlar får det vara nog! 10 minuter senare kommer chefen med vodka och säger varsegod, ni får dricka lite på arbetstid nu när vi ska ha BBQ! Hahahaha. EN grogg blev det, var trots jag som hade kvällsskiftet och det kändes helt sjukt att dricka sprit då. Med chefen av alla människor, HAH. Nåja BBQn var riktigt kul, fast det var mycket jobbande för min del också medans de andra arbetskollegerna som faktiskt var lediga mest kunde mingla runt med våra gäster och ha det mysigt.. Oh well. Kanske jag kan vara med mera när vi gör det igen vid World Cup-finalen! Var helt slut, så Vanessa sa att hon gärna bytte sin lediga måndag mot mitt tidiga skift, så jag skulle få sova ut och ta igen mig lite. Och sov gjorde jag igår, så det heter duga! Gick hem direkt vid 23 i söndags kväll, och stannade i sängen till kl 15.30 följande dag :p Underbart!

Igår kväll hade jag ju som sagt tänkt ta det lugnt först, men sen bestämde jag och Connor att vi skulle ses för en öl eller två, och det blev i slutändan bestämt att det bara skulle vara vi två. Så vi var först en sväng till O'Connells som har världens mysigaste Beer Garden, och sedan tog vi en drink vid Front Door. Det var allt. Ca halv 2 tog vi en liten promenad runt stan innan det var dags att säga godnatt och gå hem. Kan säga att de timmar vi var ute skrattade jag nästan oavbrutet, tänk vad roligt vi kan ha! Och eftersom vi i princip var nyktra var det en helt annan sak än att hänga ute på fyllan med ett helt gäng. Vi hade riktigt seriösta diskussioner, och jag tycker om Connor mer och mer :) Helt platoniskt kan jag ju säga, haha. Det var många år sedan jag hade en killkopmis som honom, och det är underbart! Han är en av de få personer jag har i mitt liv idag, hela världen inberäknat, som verkligen är ärliga när det gäller allt, vilket också gör det så mycket mer fantastiskt att vara med honom. Vilken tur att han checkade in pojkarna på Hostlet när de var i Galway, annars hade jag förmodligen aldrig träffat honom :)
Måste bara berätta om en natt förra veckan tex, då vi var via Supermacs efter en utekväll för jag var hungrig som en gris. Vi gick hem till honom eftersom det är på vägen till mig, och så åt vi där. Så fort jag satt mig ner och tog fram maten så försvann han och kom tillbaka med ketchup (heinz!) och sa: 'Well, I know how much you hate that 'ketchup' they give you at supermacs, so I kinda bought this the other day so you'll have some real stuff when you come over' :D De enda som verkligen är så är A&R, som vet vad jag behöver när jag är bakis, vad jag gillar att äta och vad jag behöver höra om jag är ledsen. Och nu även Connor, känns riktigt fint faktiskt :)

Ah. Jag är så nöjd, så nöjd! Och ja, jag var via Quays en sväng också, hehe. Men det håller jag för mig själv! ;)

Anyhow, från och med nu ska det bli lugnare med det sociala, jag måste börja tvinga mig själv att vara lite ensam också. När jag bodde på Snoozles blev jag galen för att jag i princip aldrig var ensam, nu är jag ensam så lite det går iallafall :p Jag menar, varför sitta hemma och glo för mig själv när det finns så mycket roligare saker att göra?! Dock är det helt säkert slut med sprit ett tag nu. Tex imorn ska jag ut och se fotbollsmatchen på Kings Head med lite folk, men det SKA inte bli något fylleslag, en öl eller två får räcka. Min kropp börjar protestera mot all vodka nu, trodde aldrig jag skulle uppleva den dagen.. Haha. Nå man kan ha roligt utan sprit, och det hindrar ju inte att jag går ut med mina vänner fast jag helt låter bli att bli askalas varje kväll :)

Blah, bara massa svammel. Jag har inget intressant att säga längre, jag har det så kul och bra och allt känns bara som fjanterier, haha! Livet är så bra, och jag lever för varje stund, så detta med att skriva blogg känns inte lika roligt längre. Jag har faktiskt inte tid!

Nu sova, klockan är strax efter midnatt och jag ska vara tillbaka på jobb 7.30. Puh. Men sen är jag ledig 24 timmar när jag slutar imorn ;)

JO; Jag hade turen att få checka in två RAGGARE i helgen, far och son från Hudik :D Så jävla sköna människor, ikväll visade de sina nygjorda tatueringar och sa att jag MÅSTE komma upp till Hudiksvall och hälsa på när jag är tillbaka i Norden, hahahaha :D De checkar ut imorgon, men de sa att de kommer tillbaka innan de åker hem igen så länge jag är kvar ;) Och att jag hittills är det bästa med hela deras resa. Det är ju inte annat än att man blir lite uppblåst av sitt eget ego ibland.. ;) Jag har ett störtskönt jobb.

Natti! <3

Kommentarer
Postat av: AÖ

gött med raggare från hudik! om fyra timmar påbörjar jag årets våsäventyr. kommer att sakna dig som vanligt, men snart ses vi!

2010-07-07 @ 08:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0