If you don't know me by now..

Vad gör man när man har 38 graders feber och har jobbat ensam på ett fullt hostel kl 15-23 en tisdagskväll? Svar: Går hem och sover. WRONG! Rätt svar: Går ut och dricker några drinkar med några härliga grabbar, skrattar i två timmar och SEDAN går man hem och sover. Eller nej, vi köpte ju faktiskt pizza på hemvägen och käkade den framför Bear Grylls på Discovery.. Haha. Men SEN sov jag!

Ja, jag har alltså gått och blivit sjuk igen. Denna gång är det en förkylning från helvetet som har tagit över, jävligt bara värre.. Kände det redan i måndags att jag blev otroligt snorig och jävlig och hjärnan orkade inte riktigt hänga med under arbetspasset, lämnade stället i världens oreda kl 23 och skämdes som en hund.. Igår tisdag hade jag börjat tappa rösten, hostade och lät som en kråka. Klarade mig igenom även det arbetspasset, även om febern då kommit smygande och jag svettades ömsom frös med byte några gånger i timmen. Var less och grinig då jag slutade, men Connor och Brendan kom via och 'hämtade' mig och jag kunde inte låta bli att vara glad i deras sällskap. Vi mötte upp min housemate Ronan och snackade sedan skit några timmar över några glas. Glömde rätt hastigt att jag var sjuk kan jag säga :) Uppkom ett gäng interna skämt som förmodligen kommer hänga kvar ett tag, hahahaha. Som 'grab it like it's a pint', HAHA. Ronan och jag köpte sen pizza och spenderade en halvtimme framför tvn innan det var nattidags. Sov som en gris, säkert tack vare vodkan :)

Idag var det dock värre igen, och när jag väl kom till jobbet kände jag mig riktigt risig. Såg förmodligen ut så också, eftersom Shane sa att han tar mitt arbetspass imorn så jag kan vila, även på fredag om jag så vill. Har återigen varit en galen kväll på jobbet, fullt hus och jag HINNER helt enkelt inte göra allting själv när det är så. Vilket jag fick ta en jävla massa skit från nattvakten pga.. Suck. Han är en riktig idiot, snubben som jobbar under veckonätterna. Började nästan grina eftersom jag var så slut och därtill fick skäll för att det var tvätt kvar i tvättrummet, men vägrade ge honom det. Så jag bet ihop, sa att jag ska prata med Shane (eftersom han VET att det blir såhär när man är ensam ett kvällsskift med fullt hus) så då slipper han gå och gnälla iallafall. ARGH. Jag är så förbannad. Det enda som håller mig från att grina nu när jag sitter här i min egna säng under täcket, är att jag hade fått två paket idag! Det ena innehöll mitt klassfoto, och det andra innehöll LAKRISAL och LAKRITSPIPOR! :D Och lite strumpor :) TACK MAMMA! Så nu mådar jag in lakrits, dricker lite cola och tycker synd om mig själv. Och är mest arg. Okej, det har lite att göra med att jag mår kasst också, senast jag mätte febern idag innan jag gick på jobb var det strax över 38, men har ju tagit panadol under kvällen så det skulle gå ner någorlunda.. Fast inte mår man ju hundra ändå. Hostar även som en idiot, gör riktigt ont i halsen nu för det river så jävligt :( Så, det är bra på alla vis att jag inte behöver gå på jobb imorn. Jag ska stanna i sängen hela jävla dagen!! Har en ben&jerrys nere i frysen så jag överlever :) Till kvällen får jag väl beställa hem lite middag... Typ kinesiskt. Yep.

Så det är det. Får se om jag stannar hemma på fredag också, jobbar tidigt skift så jag tror jag går dit, sedan är jag nämligen ledig lördag-tisdag, och jag lär ju bli galen om jag stannar hemma 6 dagar i sträck! Fasen det räckte med 3 då jag hade magsjuka.. Så nästan en vecka går inte. Men vi får som sagt se hur jag mår imorn.

Nu ska jag försöka sova lite, ingen idé att sitta uppe och vara förbannad, jag behöver trots allt sova så jag blir frisk.

Puss och natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0