It's the wrong kinda right

Mjaha, då kan jag nog räkna mig som frisk. Trallade glatt in i duschen i lördags för att förbereda mig inför första arbetsdagen sen jag blev sjuk, gick bra tills vattnet blev för varmt och allt blev svart.. Fick tvätta håret sittandes, en ny upplevelse måste jag säga! Jeje. Själva jobbet gick väl okej, det var jag och Catherine och Shane var på jobb ett tag eftersom han tyckte jag såg för blek ut, haha.. Klarade kvällen hyffsat, Catherine tog hand om gästerna och jag spenderade mest tid i tvättrummet med alla lakan och sängkläder. Funkade bäst så, då hjärnan och kroppen inte riktigt ville orka med.. Då vi slutade kl 23 skulle C möta upp Donal på the Skeff så jag hängde på en stund, efter en halv pint insåg jag att näe, det är inge bra alls, så jag gick hem och kröp i säng igen.

Igår var det söndag, kände mig ÄNTLIGEN bra när jag vaknade, inte det minsta yr eller illamående, och var mitt vanliga glada jag på jobb. Så fort World Cup Finalen började blev det dock kaos eftersom vi hade BBQ igen, trots att vi var tre på jobb (jag, C och D) så var det panikartat hela kvällen och vi önskade alla att gästerna skulle försvinna.. Själv var jag fast bakom receptionen precis hela kvällen, fick inte ens chansen att gå in i tvättrummet en enda gång. Catherine skenade på som en galning för att få rum klara, hålla köket i skick och samtidigt mingla med gästerna, Donal var fast vid grillen och jag var som sagt i receptionen. Fick 5 (!!) erbjudanden om att gå ut på kvällen, men fick vänligt men bestämt tacka nej. När det äntligen började lugna ner sig och gästerna drog ut på stan, tog vi (som jobbade) varsitt glas vin och varsin burgare som Donal sparat. Lyckades mot alla odds ha det mesta klart när Derek kom in kl 23, så då pustade vi ut och gick hem. Jag gick via Centra, småpratade med killen i kassan (är ALLTID just han som är där när jag kommer) och fick med mig en Baked Alaska hem. Efter en stund med datorn i famnen och halva glassen uppäten släckte jag ner.

Men inte fan har jag kunnat sova, inatt heller... Nu är inte ens problemet illamående, nej nu är det tankarna som skenar iväg istället. Tänker alldeles för mycket, och nu är det Gran Canaria som ligger och molar.. Hmm. Som jag sagt tidigare har jag blivit en helt ny Emma här, för första gången i mitt liv är jag så oförskämt jävla nöjd med allt, framförallt mig själv. Det har mycket att göra med att jag äntligen vågar ta för mig, i allt vad det behövs. Och då tänker jag tillbaka på GC, hur mycket lättare det hade varit på praktiken där, om jag hade varit den jag är nu. En annan sak jag tänker på är självklart hur abrupt det slutade, och emellanåt känns det nästan lite jobbigt att det blev som det blev och jag fick åka hem tidigare. Nu behöver ingen bli upprörd - jag vet att det var mitt eget val att lämna, även om det i mina ögon inte var ett 'val' jag kunde göra. Jag måsta helt enkelt åka hem. Det betyder dock inte att det inte fortfarande finns lite bitterhet i tanken på att saker hade kunnat vara annorlunda om det inte blivit som det blev.. Visst, jag hade bara en och en halv vecka kvar i vilket fall och det är inte mycket som kan hända under den korta tiden, men iallafall!

Jag vet inte ens varför jag tänker på det här, hade en dröm häromnatten att jag var där, den där sista kvällen då jag sa hej då till alla och så.. Kanske det var det som triggade hjärnan att börja fundera på det igen? Trots allt har jag ju ingen aning om hur situationen ser ut där idag, det har trots allt gått ett halvår och hälften av de som jobbar där kommer förmodligen inte ens ihåg mig längre. Men ändå finns tanken, att kanske....? Hmm. Jag sa redan i våras att jag så grymt gärna vill åka tillbaka och hälsa på efter sommaren. Nu blir ju inte det av, eftersom jag är här, och jag har ingen önskan om att vara någon annanstans. Däremot börjar jag forma lite funderingar om julen.. Jag kommer ju självklart inte vilja fira jul i år, så är det bara, jag tror inte någon i släkten kommer ha någon större lust med det. Så kanske, kanske jag skulle dra till Maspalomas över jul? Någon som vill följa med? Jag vet inte hur framtiden ser ut, hur länge jag vill bli här och vad jag kommer göra sedan, men jag kanske behöver åka tillbaka till GC, prata med lite folk och 'avsluta' det hela ordentligt? För det är så det känns. Som att jag inte fick avsluta nånting. Det blev ett hastigt tack och hej vi ses kanske igen-avslut och det är inte förrän nu jag börjar inse hur mycket jag känner att något saknas. Från det alltså. Jag vill absolut inte tillbaka och jobba i Animación, hur kul jag än tyckte det var emellanåt, jag har nämligen funnit 'min grej' och det är vad jag gör nu. Men jag vill känna mig 'klar' med Maspalomas och allt, och det gör jag nog ärligt talat inte idag. Tror jag ska börja med att skicka ett mail till Dave, som var vår chef där, kanske tankarna lägger sig sedan och jag kan sluta fundera iallafall. Ja, det ska jag göra.

Ah, det är så mycket som snurrar i skallen så det inte är sant!! Och då är ingenting fel eller dåligt, absolut inte, kanske jag bara helt enkelt har funnit tillräckligt mycket sinnesro i mig själv att mitt undermedvetna tycker det är dags att ta tag i sådant som bara blivit undangömt och ignorerat så länge? Äh, jag vet inte. Jag bara svamlar och svamlar om allt och ingenting. Förmodligen kommer ingen fatta vad jag menar ändå, eller så tror ni att jag har blivit fullständigt galen :) Det har jag inte, jag lovar!

Jag är ledig nu, idag och imorgon, och dessa dagar ska ägnas åt Emma. Och Emma enbart. Idag sov jag läääänge, sedan var jag och käkade och handlade hem lite grejer. Imorgon är det shopping och bio som gäller, alldeles ensam det också, fan så skönt det ska bli! På onsdag börjar jag ett 10dagars arbetspass, så det är väl lika bra att njuta medans jag kan. Så, för att göra den långa pinan kort - avslutar jag nu detta osammanhängande inlägg med en av mina favvobilder från GC:


Andrea, Yeray och jag.
Denna bild togs alldeles innan jag åkte till flygplatsen och lämnade GC.


Åh vad jag önskar att jag hade varit då, den jag är idag. Att jag hade varit modigare..

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0