I'd rather be with you

Okej, nu har jag varit dålig på uppdatering igen. Eller snarare, jag har fortfarande inte kommit mig för att blogga.. Om veckorna med pojkarna var intensiva, så var de ingenting jämfört med de senaste två! Jeez.

Först och främst jobbade jag ju ett trevligt 9 dagars arbetspass varav hälften av dagarna var lugna medans de resterande var galna. Några av de dagarna var min klassis Linda och hälsade på, riktigt roligt att se ett känt ansikte! Med chefens hjälp fick hon bo gratis här sina nätter ;) Så nu kan alla ni som sa att ni skulle hälsa på känna er blåsta, eftersom alla hade fått bo gratis!! Ha. Jobbade som sagt dagarna hon var här, så det blev ju inte så mycket umgänge, men lite iallafall :)

Sedan kom ju då Nico tillbaka. Jag väljer att tro att han kom för att hänga med Connor och få med honom på vidare äventyr, men samtidigt vill jag ju faktiskt tro att det var som han sa, att han kom för mig... Jobbade första dagen han var här så vi träffades bara lite snabbt och sedan sov jag hela kvällen och natten medans de var ute och gjorde Galway. Hans absolut sista (på RIKTIGT denna gång!) kväll/natt spenderade vi tillsammans. Eller ja, först var jag ut och åt med Linda, och efter det blev det en drink på Kings Head där vi lyssnade på ett riktigt bra liveband. När vi kom tillbaka till Snoozles stod N och trampade otåligt då han och Connor 'faktiskt tittade på film' HAHA. Så jag följde med upp joinade filmtittandet. Såhär i efterhand minns jag faktiskt inte vilken den första filmen vi såg var, men den andra var typ 40 year old virgin och vi skrattade så vi grät. En stund in i filmen fick Connor ett samtal från en tjej de träffat föregående kväll (no kidding!) så vi tvingade honom att gå och möta henne ;) Efter några timmar kom han tillbaka med tjejen, Sheila, som är hur trevlig som helst. Så då såg vi lite mer filmer och snackade skit, vid 5 på morgonen kom rödvinsflaskan fram så vi satt och drack vin och hade hur mysigt som helst. Klockan hann bli halv 7 innan Connor och Sheila gick upp för att de skulle spela poker, HAHA, så då blev det lite sovdags för oss. Kröp ihop på madrassen på golvet framför den öppna spisen, det låter så corny men det var hur mysigt som helst att somna till ljudet och skenet från den sprakande elden.. Aaaaah. Vid 9 vaknade jag till och gick hem. Skulle jobba på eftermiddagen så jag måsta hinna få lite 'riktig' sömn innan dess. N kom via strax efter kl 15 då han skulle med bussen, inget känslomässigt hej då denna gång, hade gjort det redan så nu räckte det med en kram och en puss och ett 'see you when i see you' typ. That's it. Så var min första riktiga fling på denna ö över! Men jag är glad ändå, det var fint så länge det varade och jag kommer glömma honom förr eller senare. Skrev ner allt detta nu för att komma ihåg känslan jag hade i kroppen den sista kvällen/natten, för det var underbart. Nåja, om jag någon gång drar till Kapstaden så vet jag vilka jag ska ringa :) Och jag har ju faktiskt Connor kvar här runt husknuten, så allt blir bra. Yep.

Nu blev detta mest ett inlägg för mig själv, inte för er. Ska verkligen försöka ta tag i resten imorn. Ösregnar och är supertrist, så håller det i sig tills imorn blir det inga svårigheter att hålla sig inomhus och leva med datorn i famnen :) För över helgen var ju faktiskt min älskade mamma och syster på besök! Mer om det senare :)

Nu ska jag gå ner och be Catherine förklara för mig vad som pågick tidigare ikväll, var lite drama och någe motorcyklister vill stämma Snoozles pga våran plastskylt vi har utanför? Hmm. Sedan blir det kvällsmys för mig själv, är ENSAM för första gången på två veckor så nu jävlar! Fick lakrisal av finaste mamma i helgen (OCH O'BOY!!) och idag fick jag marabou-choklad, mera polly och BILAR av chefen som spenderade gårdagen i Dublin :D En kall cola från maskinen i köket och lite popcorn till, så är jag laddad för Big Bang Theory :D

Sköt om er, jag LOVAR att bättra mig nu!! Om inte annat så för att jag är klar här snart, jag åker ju hem redan nästa VECKA!! Heeeeelt sjukt. Vart tog tiden vägen?! Jävla tur att jag redan bokat flyget tillbaka för 9 juni, så jag inte behöver panika så mycket över att måsta lämna underbara Galway :)

Natti! <3

Kommentarer
Postat av: AÖ

I miss you! exakt när är du på Åland?

2010-05-19 @ 14:02:47
URL: http://destrozar.blogg.se/
Postat av: AÖ

okej, jag var lite osäker på om du kommer hit först nåt eller om du far till övik direkt. men då är det runt den 30de då som vi kanske ses?

2010-05-19 @ 16:55:14
URL: http://destrozar.blogg.se/
Postat av: cina

<3



Ska bli mysigt att ses.. räknar dagarna..

2010-05-23 @ 10:26:01
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0