Now I pray on my knees and I look at the stars

Hahaha Andrea: Teoretiskt sett är det inte riktigt så illa än, eftersom det hittills bara är A jag varit ut med, men nu finns det två andra som praktiskt taget BER om att få träffa mig när jag har en ledig stund.. Eftersom du har sagt själv förut (och jag vet att det stämmer) att du gillar mina draman då du själv är lugn och sansad och i stabilt förhållande, ska jag maila dig med all info. Jag behöver nämligen hjälp... ;)

Idag har jag varit i Dublin över dagen. Drog tidigt imorse (10, hujj) och efter några timmars bussresa var jag framme. Väl där mötte jag upp fina Jessica och Kira, och sedan blev det shopping! Oj gud vad jag har saknat Forever 21, det är ju helt otroligt. De hade inte riktigt lika fina klänningar som i Northgate Mall, men tillräckligt med fint för att jag skulle få med mig två klänningar, en långskjorta och en tunika hem ;) Trots att det är inte är särskilt ansträngande att shoppa, blev det en lååång dag. Åtminstone kändes det så. Emellan shoppandet fikade vi lite och sedan var det dags att säga hej då igen då min buss var bokad kl 19. Som tur var råkade jag hamna på en buss som låg före tidtabell och dessutom var nonstop (hade bokat billiga biljetter på vanliga bussen) så jag var tillbaka i Galway en hel timme innan det var meningen! Hur skönt som helst! Gick in via Snoozles och snackade skit med Orla och visade mina fynd, och efter ett enhälligt beslut (från henne) så blir det nog att jag kommer använda den ena klänningen på lördag :) Därefter lyckades jag masa mig hela vägen hem (de lååånga 5 minutrarna) och där hittade jag de två nya killarna i soffan.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om de här nya. Jag presenterade mig och vi pratade lite om att det var kallt ute och jag sa att jag vet, kom just från bussen för jag har varit i Dublin över dagen. Jaha, har du jobbat idag? Nej, jag var i Dublin. Ah okej, har du varit där några dagar eller? NEJ - JAG VAR BARA ÖVER DAGEN. Alltså hörde de verkligen inte ett ord jag sa.. Hmm. De verkade lite allmänt småignoranta sådär, tror vi kan få problem med dem nu när vi måste börja köpa ny olja till tanken så vi kan behålla den lilla värme vi har i huset.. Eftersom de är vänner sen innan, så kan detta gå tokigt. Plötsligt känns det inte så kul längre :/ Men samtidigt har jag bara drygt en och en halv månad kvar, så det ska väl fungera i vilket fall!

Så, det börjar väl bli dags att sova. Är något slut efter dagen och allt bussåkande, och imorgon är det jobb igen. Ett underbart 9dagarspass väntar, wiho! Allt för att få en långhelg sedan. Jobbar åtminstone enbart kvällspass (=noll liv, men sovmorgon alla dagar) förutom lördag, då jag jobbar morgon. Därför har jag kinda lovat att följa med ut på lördag kväll, eftersom jag ändå inte börjar jobba förrän kl 15 på söndagen.. Tur att jag iallafall har något snyggt att dra på mig :) Var ytterligare någon som ville mötas upp 'för en drink' igår, men jag insåg i sista minuten att jag aldrig skulle tagit mig upp till bussen imorse om jag träffat honom. Och ärligt talat - det är nog för det bästa. Även om jag fick lova en raincheck, men vad fan.. Det kan jag fortsätta tills jag flyttar härifrån ;)

Jaja, det var inte det här jag skulle dra upp nu!! Livet är FÖR bra just nu och jag har hamnat i ett triangeldrama (fast jag egentligen står utanför) och vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja. För att inte tala om en viss sydafrikan som pratar om att skaffa visum redan (!) för att kunna komma till Åland och hälsa på i vår.. Hallåååå! Snart får jag nog helt enkelt skärma av mig från det lilla sociala liv jag har, haha, för det här börjar bli invecklat och alldeles för komplicerat för att orkas med.. Oh well. Det löser sig, det gör det alltid!

Nu blir det nassa, efter sista minuterna av HIMYM. Yes. Blir som sagt jävla massa jobb nu fram till nästa helg, så förmodligen lär jag inte uppdatera så mycket. MEN - jag ska försöka få upp något efter helgen iallafall.

Natti puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0