It's too late to change the past

Alltså, det var ju egentligen inte särskilt oväntat, hade det lixom på känn. Men ändå, VAD FAN?! Man jobbar och sliter i 10 jävla dagar bara så att man ska få vara ledig 4 i rad, och vad händer? JAG BLIR SJUK!!! Aaaaaah! Frustrerad till max.

Jag var så jävla nöjd med tillvaron i fredags, trött och hängig förstås (10dagar jobb, duh), men nöjd. Så vaknar jag upp igår (lördag) och är alldeles täppt i näsan och huvudet känns fyllt med bomull. Konstaterar att febern är ett faktum och spenderar dagen i sängen. Till kvällen körde Ronan mig till Tesco så jag fick storhandla (utan att behöva bära hem alltihop uppför backarna sen) och efter det var jag ännu mer slut.

Idag visar febertermometern över 38 grader. Vad less jag blir. Visst, jag hade väl mest tänkt sova under helgen och vila upp mig i vilket fall, men det bara så jag skulle orka GÖRA något nu när jag är ledig måndag och tisdag också. Istället tycks jag få stanna i sängen. Så jävla kul. Jag är något förbannad..

Så, min efterlängtade långhelg blir inte mer än ett sjukpass. Yep. Mediciner har jag ju iallafall så det räcker och blir över nu, och än så länge är det mest bara feber och tungt huvud/huvudvärk som bråkar. Man får väl vara glad så det länge jag inte får hosta eller någe annat jobbigt.. Men SUCK alltså.

Detta är ett gnällinlägg, men jag är så förbannad och less just nu att jag skulle kunna grina bara för den sakens skull. Tror jag ska kasta mig i duschen och gå ner till Bella Roma och hämta en pizza, lite frisk luft lär ju knappast göra någon skada i detta läge. Det är världens finaste höstväder ute och solen skiner (åtminstone ser det fint ut genom fönstret) och jag kommer ju inte bli bättre av att bara ligga och glo. Ja, så blir det.

Det är de små nöjena som gör livet bra!

Tjoh.

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Det blir alltid så, man håller ställningarna under jobb och plugg och när man väl har tid för annat släpper alla baciller lösa. Själv hade jag tenta i måndags och i tisdags kom halsflusset.

Krya på dig <3

2010-10-03 @ 18:15:11
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: dea

Jag håller tummarna att du blir frisk snabbt! Krya på dig :) kram

2010-10-03 @ 21:24:28
URL: http://deaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0