Just give me a chance to hold on

Alltså, det här med att uppdatera har ju inte gått så väldigt bra, som ni har märkt.

Det finns flera anledningar bakom det hela, en är att jobbet har varit lite småtungt detta senaste 5dagars pass, då jag plötsligt har ansvarat för hela alltihop och automatiskt fått lösa en jävla massa skitproblem som jag egentligen inte haft något att göra med. Och då har jag inte ens blivit promotad än, mest därför att jag enbart sett Shane tex TVÅ gånger under senaste 5 dagarna. Och det är anledningen till att allt har fallit på mig, då ingen annan funnits till hands. Krävs mer än en hand för att räkna antal arga gäster jag har fått hantera efter att ANDRA har fuckat upp deras bokningar och helt enkelt lämnat åt mig att reda upp eländet. Till råga på allt for internet igår, vårt bokningssystem är grundat på webben så då satt jag riktigt i skiten. Och vem saved the day och fixade ett temporärt 'bokningssystem' till pappers så att allting fortfarande kunde löpa på någorlunda resten av dagen? JAG. När Shane äntligen kom in igår vid kl 14 (han messade på morgonen att han skulle komma vid 9) så var jag INTE glad, och denna gång höll jag det inte inne och låtsades som det regnade. Först såg han lite chockad ut, sedan bad han om URSÄKT och uttryckte att det var lite onödigt mycket som lagts på mig under de senaste dagarna. Inte allas chefer som säger det! Sedan tackade han för att hållit ställningarna och fixat papprena då internet låg nere och så.. Därefter gick jag hem och kröp under täcket. Jag har jobbat många 10 dagars pass (även ett flertal då jag samtidigt har festat nattetid) men aldrig har jag varit så fysiskt och psykiskt slut som efter detta 5 dagars. Det blev bara för mycket efter ett tag, jag menar, hade jag faktiskt blivit promotad, haft det efterlängtade mötet, vetat att jag på riktigt är boss, då hade det varit en annan sak. Men att automatiskt bara få allting lämpat på mig, det är inte okej. Men förhoppningsvis blir det bättre nu!

Har varit ledig idag, och är ledig imorn. Och det behövdes definitivt!

Vad annat har hänt sedan sist.. Som sagt överlevde jag en date, och som Andrea skrev i sin kommentar - nu kan jag klara vad som helst! Ni som känner mig lite bättre vet precis vad hon (och jag) menar! Och det känns jävligt bra. Ikväll var jag tex på bio, normalt klädd, inget smink, och jag kunde vara alldeles mig själv. Vi skrattade så jag har ont i magen nu, och det var INNAN filmen började! Jag KAN vara 'normal' och behöver inte spela en roll för att känna att det är okej. Att JAG är okej. Och ni har inte en jävla aning om hur bra det känns!!
Imorgon ska vi till Atlantaquaria - Irlands nationella aquarium. Och jag är inte ens nervös! Jag är excited någe vettlöst för jag ska få klappa fiskar, titta på hajar och förundrar över små bebissjöhästar! Känner mig som ett litet barn, och kommer förmodligen bete mig som ett, men denna gång är jag inte rädd för att skämma ut mig eller vara mig själv. Det kommer att bli awesome.

Näe, jag har inte någon lust att skriva mer nu. Vill bara berätta att min finaste lilla Ally har skaffat facebook och det gör mig så glad för att jag kan hålla bättre kontakt med mina barn! Hon är tydligen i Honors Class nu vilket betyder att hon är lite smartare än 'andra barn' och jag är så stolt att ni inte fattar! Mina fina, fina barn! Nu är jag ännu nöjdare över att jag fick iväg ett nytt godispaket åt dem häromdagen. Jag saknar dem.

Något annat jag har kommit på mig själv med att göra senaste tiden är att jag saknar min familj. Jag 'saknar' ju självklart alltid dem när jag är borta, men nu har jag lixom verkligen SAKNAT dem. Sådär att jag längtat lite efter att få krama mamma, kolla film och äta bakispizza med syrran och bli retad av styvfarsan. För jag har ju faktiskt världens bästa familj. Även om den är lite smådysfunktionell och att det inte går att hantera saker utan enorma gräl, så är den ändå bäst. För att inte tala om mattes älskade och saknade lilla gris, och Mormor förstås. Ja.

Jag åker hem över jul - det var inte planerat och jag hade faktiskt tänkt vara här över julen - men jag vill nog åka hem litegrann. Till min familj.

<3

Kommentarer
Postat av: dea

Akvarium låter hur spännande som helst! Hoppas ni får det kul! kram

2010-10-21 @ 08:59:54
URL: http://deaaaa.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Kul med dejter, och kul med Ally :)

Puss på dig!

2010-10-22 @ 08:51:00
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Anna

Underbart tjejen!! Du e så grym, jag hoppas du sträcker på dig ordentligt! Instämmer med Dea, akvariumet låter jättekul! Ha de toppen gumman!! stor kram <3

2010-10-24 @ 21:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0