Maybe I won't have to choose

Så, det är fredag kväll, och vad gör jag? Sitter i min pyjamas med skitigt hår och vräker i mig choklad så det står ut genom öronen! Nu skulle jag ju kunna vara ute och leka med de andra barnen (framförallt de spanjorer som är här sista kvällen) men jag dissade. Varför? För att jag kan! Haha, sug på den ni.

Nej, men ärligt talat. Senaste dagarna har varit ett fan att ta sig igenom orkesmässigt, och när jag idag äntligen hade jobbat klart min sista dag (av 10 i rad) så gick jag hem och sov. Inte särskilt spännande inte. När jag vaknade nu på kvällssidan beställde jag hem lite kinesiskt och bara att ta sig ner till ytterdörren för att ta emot det var jobbigt, haha. Men gott! Och nu sitter jag som sagt här och kollar på serier och äter choklad. De senaste två dagarna har jag nämligen fått TVÅ chokladaskar på jobbet, så då måste man ju få äta upp dem också? Hehe. Och ska jag vara ärlig så känner jag att jag faktiskt förtjänar det. Helt på riktigt. För jag är jävligt bra på det jag gör, mitt jobb. Riktigt awesome tillochmed. För första gången någonsin kan jag säga det, och mena det, utan att vilja skryta eller så. Jag känner mig bara riktigt bra, för det är jag.

På tal om chokladen förresten, har jag nämnt hur duktig jag har blivit när det gäller kosten och matvanorna? Kanske jag inte har gjort.. Köpte ju vitaminer förut (tuggtabletter för barn, hehe) och de går lätt ner, en om dagen. Har hållit på några veckor nu. Vet inte om jag riktigt känner någon skillnad just av dom, men det är ACDvitaminer så något lär de ju göra :) Sedan har jag ju även druckit en actimel varje dag, DEN har gjort skillnad kan jag säga! Min stackars lilla problemmage mår bättre än någonsin! OCH - inte nog med detta - JAG HAR NÄSTAN SLUTAT HELT MED COLA!! Vem trodde att jag någonsin skulle kunna säga det?! Helt vansinnigt. Jag vet inte ens hur jag lyckades med det, alla som känner mig vet vilken otrolig colaoman jag är.. Började bara cold turkey och slutade köpa eländet, tvingat mig att dricka massa vatten istället och varje dag på jobbet (och hemma) har jag alltid åtminstone en fylld vattenflaska i kylen. När det blev tråkigt så köpte jag hem saft som jag nu blandar ner liiiite av i flaskorna, bara så det får lite smak. När jag verkligen ville ha cola så har jag köpt burkar istället, det är ju mindre i dom än en halvliters flaska, och förra veckan drack jag endast 3, SAMMANLAGT. Hur otroligt är inte det? Och det roligaste är att nu när jag knappt dricker det längre, har jag insett att min mage inte gillar det, haha. Så fort jag dricker lite så får jag ont i magen, det smakar inte ens särskilt gott något mer. Alltså - mina dagar som colaberoende är ÖVER. Nu sitter jag visserligen med en burk bredvid mig (första för denna vecka) och njuter lite tillsammans med chokladen. Men halvvägs igenom den som jag är känner jag mig nog mer sugen på saften nere i kylen så jag tror jag går och byter snart :)
En annan bra vana jag har fått in är att ALLTID äta innan jag går på jobb. Tidigare har jag ju inte brytt mig så mycket, men nu blir det alla dagar en skål med flingor, en actimel och antingen en banan eller bagel, beroende på vad jag har hemma. Genom detta är jag inte så hungrig hela tiden och kan hålla mig till middag sedan och däremellan någon Kbar med chokladsmak :) Tack vare alltihop har jag heller knappt ätit godis på TVÅ VECKOR, vilket är helt sinnessjukt när man tänker på hur mycket jag brukade äta varje jäkla dag förut. Mamma skickade paket som jag fick för en vecka sedan, med lakritspipor och lakritsal, även där märkte jag så fort jag åt att magen inte tyckte om det så jag lät bli. Har det mesta kvar, hör och häpna, och sparar det nu tills suget verkligen kommer och jag bara MÅSTE ha lakrits!

Jag är verkligen stolt över mig själv. Därför kan jag nu sitta och äta chokladen jag har fått av fina gäster, med gott samvete, för jag vet att jag kan återgå till att låta bli sen när helgen är över :) Har även gått ner litegrann i vikt, förmodligen för att jag börjat skärpa mig med allting, och det känns bra. Jag mår så mycket bättre nu, och bara jag börjar laga ordentligt med mat här hemma (matlådor) så kommer jag nog få ännu mer resultat när det gäller välmåendet! Som jag sagt förut, livet är fint :)

Annars rullar det på, många fina människor har lämnat Snoozles, men nya kommer hela tiden och allt fungerar fint. Ska börja tränas in med Shane nästa vecka, det är fint att han tror på mig. Som han sa häromdagen när jag var lite osäker på det hela "Emma, you're the strongest person here and I know you can do it". Awesome. Så allting är som det ska vara just nu, livet leker!

Just det, har ju glömt att skriva om nya tatueringen. Den är fin som fan! Kommer upp bild kommande dagar, bara jag får någon att fota den ;) För första gången har jag en som jag inte kan se själv om jag inte står framför en spegel!! Är för övrigt den 'lättaste' jag gjort också, i fråga om smärta och läkning, för det gjorde inte det minsta ont att göra den och den har inte ömmat ens litegrann nu efteråt. Alls. Blev för övrigt sömnig igen när jag blev tatuerad och hade somnat om jag inte suttit lutad över en stol - Mary (tatueraren) kom fram till att jag kanske lider av någon form av tatueringsnarkolepsi :p Eftersom jag när jag fick liljan gjord somnade tre gånger.. Hehe. Galet. Men men, fin är den, och Mary är en grym artist. Hon kommer nog få träffa mig snart igen :)

Bokade ett flyg just. Detta betyder egentligen ingenting, bara att jag kan fara på min systerresa i januari. Jag har nämligen diskuterat saken med lite folk och fått klart för mig att jag kan både äta kakan och ha den kvar. Ni har ingen aning om hur skönt det känns - jag kommer inte behöva välja!! Vad det egentligen innebär kan jag berätta sedan, när allt annat är utrett och igenomtänkt. Just nu är jag bara jävligt nöjd. Med all rätt.

"Stay the way you are" - rådet jag fick av en av alla fina som lämnade Snoozles nyligen. Och det tänker jag nog!

Puss <3

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Wow, bra jobbat med både colan, godiset och frukostvanorna. Keep up the good work <3

2010-10-02 @ 09:33:33
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0