I've got sunshine

Yes, denna soliga och underbara dag vaknade jag innan 12 för att det blivit så varmt i mitt rum. Lovely! Och nu är jag faktiskt helt ärlig, inte ironisk alls, det var underbart att vakna av solen! Sen att inse att jag faktiskt är LEDIG idag och inte alls behöver krypa ur sängen gjorde inte saken sämre :)

Efter två timmar av surfande och läsande (fortfarande i sängen) bestämde jag mig för ett varv på stan och sedan handla så jag kan börja laga ordentlig mat i huset och även ÄNTLIGEN börja baka! Nu är jag hemma igen efter många timmar ute i solen (och en hel del tid inne i butiker) och ingen mat har jag med mig hem. Hehe. Det jag istället fick med mig är böcker, en resetidning (vilket är ett test för mig idag), ett gäng underkläder, vitaminer och huvudvärkstabletter. Blev så glad inne på Boots när jag hittade panadol 1g - i brusform!! Eftersom 500mg knappt hjälper alls när jag har tex tandvärk eller liknande. Och nu är jag även förberedd ifall jag blir sådär ruskigt förkyld igen :) Vitaminerna är självklart för att jag ska få igång systemet ordentligt, har som sagt dragit ner på cola och börjat äta frukost, även en actimel slinker ner i magen varje dag. Nu jäklar är det förberedelse för höst och vinter som gäller!! :D Riktigt nöjd med mina inköp är jag, belönade mig själv med en After Eight Milkshake på vägen hem :p

Jeje. Hade tänkt baka idag, men enligt schemat så ska jag bara jobba imorgon kväll och sedan är jag ledig sön-tis, så under de tre dagarna har jag all tid i världen att tvätta och baka och sånt :) Ikväll är det bara filmmys som står på schemat, då mina pojkar har dragit iväg på äventyr. Hade joinat om det inte vore för det jäkla jobbpasset imorn.. Oh well. Detta ger mig tid att reda upp rummet ordentligt och sedan bara relaxa hela kvällen. Tänkte gå ner till Snoozles senare ikväll och äta middag där med Vanessa som har kvällens arbetspass ensam, vill höra allt om hennes minisemester i Rom :) Plus hänga lite förstås, hon kom in i skolan så detta är sista helgen hon jobbar. Helt sjukt, det är hon som jobbat där sedan Snoozles öppnade, och nu är det JAG som är den som varit där längst (förutom Shane då) och som ska bli Assistant Manager. Helt galet! Plus att jag kommer sakna henne, hon ska nämligen plugga i Athlone och det är mer än en timme bort så hon kommer inte hänga så mycket i Galway alls mera. Nåja.

På tal om Assistant Manager, nu börjar det blir på riktigt, Shane har nämligen informerat de nya (både receptionisterna och städarna) att det snart kommer vara JAG som är chef över dom, efter han själv förstås. Hur sjukt är inte det?! Idioten till nattvakt som varit borta ett tag nu ska eventuellt få komma tillbaka, vilket jag inte alls förstår. Mike, som har tagit över efter honom senaste veckorna, är fantastisk med gästerna och sköter jobbet tusen gånger bättre. Derek skulle behöva byta jobb snarast eftersom han är så missnöjd med det och låter det gå ut över jobbet, men han sköter sig iallafall med gästerna han också. Men denna idiot som skällde ut mig förut..... Ja fy fan, vad ska man säga? Kommer han tillbaka ska han åtminstone få sitt livs överraskning - för då jävlar är det jag som är hans chef!!!! Behöver aldrig ta någon skit från honom igen med andra ord :) Thank god. Börjar bli någorlunda nervös, tror träningen börjar nästa vecka när de nya receptionisterna börjar klara sig själva. Ska dock bli fint att få lite mer ansvar och framförallt lön :p Det blir nog bra!

Så till tidningen jag köpte idag. Den innehåller en massa artiklar om resemål och sånt som jag VERKLIGEN vill uppleva, så jag ska se hur sugen jag blir efter att ha läst den. Jag ligger nämligen i valet och kvalet om hur jag egentligen ska göra vid årsskiftet.. Jag menar, rummet jag har här kan jag ha hur länge jag vill, och som sagt ska jag bli Assistant Manager och en sådan position vill man ju inte ge upp direkt när man fått den och lärt sig allt?? Samtidigt längtar jag sååå grymt mycket efter att få ha en alldeles egen lägenhet igen, få dona och fixa, ha mina egna möbler och bara njuta av MITT. Utan att behöva dela eller känna att jag bor i en skolåda. Och en sådan lägenhet har jag ju, de som bor där nu flyttar ut runt jul, så det skulle ju vara perfekt läge att flytta tillbaka till den då. Få ha min stora tvåa ifred, kunna tvätta i min egen tvättmaskin i mitt badrum, kunna ligga i min soffa och glo på tv, ha ett stooort köksbord där jag kan baka och greja bäst jag vill... MEN - får jag inget jobb på Åland direkt (och hur ska jag hitta ett jobb där som jag trivs med lika bra som jag trivs på Snoozles?) så kan jag ju ändå inte betala hyran för att bo där. Det tredje som ligger och gnager i bakhuvudet är ju självklart allt annat jag vill göra, se och uppleva, Irland var en enorm dröm jag hade - och nu lever jag den drömmen. Hur länge kan jag göra det utan att bli 'fast' och missa allt annat jag vill göra, i andra delar av världen? Aaaah, jag blir galen. Har en hel del att tänka. Så, nu ska jag läsa lite resetidning och se hur jag känner efteråt. Har bestämt att jag ska ha gjort mitt 'val' inom september, innan månaden är slut måste jag veta vad jag vill göra. Men fan vad det är svårt.

Har en hel del annat som ligger och maler på i skallen, men det mesta kommer lösa sig automatiskt. Vissa grejer kräver bara lite mer tid.. Some mistakes are harder than others to forget about..

Nu har jag fått ur lite av mina tankar, dags att kura ihop mig ett tag innan det blir att fundera på middag.

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0