I don't wanna be another one

Mjaha, då har man städat ur rummet så gott det går då, och skrubbat badrummet. Imorgon när jag är på jobb ska mitt rum nämligen visas.. Känns lite småjobbigt sådär. Har försökt slänga så mycket som möjligt, men hur jag än har pusslat så kommer allt omöjligt få plats i mina väskor. Och då har jag redan två färdigpackade lådor som ska skickas.. Suck. Får fixa en till låda imorgon och hoppas på det bästa. Hur samlar man på sig så mycket grejer?! I mars var det bara jag och min resväska. Nu är det så helvetes mycket mer.. Jaja.

Äntligen har precis allt angåenge lägenheten hemma blivit fixat, var lite strul där en sväng och jag blev förbannad, men det är fixat nu. Ni kan inte förstå hur skönt det känns att veta att den står där nu, och bara väntar på mig!

Ja, det jag egentligen skulle skriva var att jag ju glömt ett kapitel som jag faktiskt VILLE skriva om; nämligen mina julklappar!! Här kan jag ju även inflika att ditresan inte alls var så smidig som jag kom ihåg, när jag idag mindes att de ju tog halva min styvfars julklapp vid incheckningen i Dublin.. Stod gråtandes med paketet i armarna och bönade och bad att de inte skulle ta allt. Så jag fick behålla hälften :p

Anyway, som jag har nämnt tidigare har jag inte riktigt önskat mig något i år, förutom den underbara kabinväskan jag själv lagt undan, alltså förväntade jag mig inte särskilt mycket. Jag blir ju som alltid glad ändå, har aldrig sett det som en tävling där den som får bäst och dyrast grejer vinner.. Jag är nöjd vad jag än får, OM jag får något. Så ni kan gissa min förvåning när både jag och syster fick julklappar utav bara fan! Fick nästan lite ångest där en stund för brorsorna som inte fick så mycket, tills jag blev intalad att de ju faktiskt hade sina andra familjer kvar att få presenter från. Jag och min syster har inte så många fler än de som var med på julen. Iallafall inte längre..

Så, vad fick jag? Jag fick massa smått, välbehövligt grejs till tex kök och sådant, pengar, pyjamas, och diverse annat smått och gott. Plus den underbara väskan förstås! Av syster fick jag en prenumeration på Cosmo (GRYMT BRA) så vi får hoppas den börjar komma igång nu lagom tills jag flyttar hem ;) Och så fick jag en ny telefon!! En touchscreensak som jag knappt förstår mig på, men det kommer väl :) Det allra bästa jag fick var dock... EN WAKE-UP LAMPA!! En sån där som börjar lysa svagt och sedan blir ljusare och ljusare så man vaknar naturligt av sig själv, och min har t.o.m usbingång så jag kan koppla ipoden till den och vakna av min egen musik! Alltså fatta vad lycklig jag blev!! Till saken hör att jag gått och trånat efter en sådan i flera år, i Övik har jag varje gång en ny Elloskatalog kommit suttit och vridit och vändit och funderat om KANSKE jag kan ha råd med en nu.. Men icket. Och nu fick jag en :D :D :D AAAAAAAAAAAH, jag längtar såå tills jag får koppla in den och se hur det funkar, mina förhoppningar är att jag ska börja vakna lite gladare om jag får vakna 'snällt' istället för av ett ilsket larm. Alla sätt är bra utom de dåliga :p Oh, av mormor fick jag ju också en ask med kakor, det är en lite intern grej mellan henne, mig och min ena kusin, då vi båda är totalförälskade i dessa kakor och mormor därför enda sedan jag varit liten sett till att det funnits hemma vid kalas och så :) Det är därför min älskade mormor är så bäst, för att hon vet sånt <3

Ja, nu har jag ju glömt bort en hel del grejer jag fick, men dessa saker var absolut bäst :) Och JO, av brorsorna fick vi ju presentkort på Ele&Kele, en smyckesbutik i MH, vilket också är alldeles fantastiskt då det finns ett halsband jag har kikat på länge och väl men inte känt att jag behövt tillräckligt för att lägga pengar på! Jag har nog världens bästa familj, egentligen, även om den är trasig och kaotisk.

Ah, det är nog inte annat man kan säga än att man är bortskämd. Inte sååååå bortskämd, men litegrann iallafall ;) Har t.o.m gått på stan nu två dagar och kikat på rean, men inte ens känt att jag VELAT ha något, då har man det lixom ganska bra ställt. Blev bara lite små nödvändigheter och underkläder, och ett par linnen. Det är allt, jag känner mig lite stolt faktiskt.

Nu ska jag gå ner och starta om tumlaren (gud, hur ska jag kunna leva utan torktumlare.....) och sedan börja göra mig redo för sängen. Allt är fixat inför morgondagen, ska verkligen försöka ta mig ur sängen denna dag så jag hinner greja lite innan jobbet, jag har för mycket att göra och alldeles för lite tid. Fast det är ju då det är skönt att vara tidsoptimist! Åtminstone tills allt kommer ikapp och tiden är helt slut. Haha.

Natti <3

Kommentarer
Postat av: dea

Jag hade i 8st krossade turkisk peppar, men man kan garanterat ha i fler för mer lakris! Tyckte min blev lite "svag" på saltheten.

Jag hade följt till GC om jag inte var dränkt i jobb hela januari :/

2011-01-10 @ 21:37:03
URL: http://deaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0