She was lost...

Aaah, just petat i mig en hel påse popcorn och lite cola, samtidigt som jag slösurfat någon timme. Så jäkla skönt! Njuter av min lediga dag till fullo, sov först till kl 15 och därefter har jag inte gjort mycket mer än varit till Snoozles en sväng och snackat skit med Orla och hämtat två paket som jag beställde förra veckan.. Mycket produktiv dag :)

Stressen jag känt ett tag nu (över flyttandet) börjar lägga sig lite igen, vilket är skönt. Hinner panika ihop några gånger till ännu innan veckan är slut, men än så länge går det bra :) Senaste dagarnas jobb har gått riktigt bra och det har varit roligt igen, så det har hjälpt mycket. Orla ber mig varje dag att inte flytta iväg, hon vet hur det kommer bli när jag väl åkt.. Personligen känns det ju bra att vara så uppskattad, men samtidigt är det ju inte så kul att veta att det verkligen är så illa att det kommer bli kaos när jag drar.. Men jag tänker inte ha ångest över det något mer, det tar vi den dagen jag kommer tillbaka! :)

Har under helgen haft mycket tid att fundera på saker eftersom jag jobbade tidiga skift både fredag och lördag, =jag hade hela kvällarna lediga, och har kommit fram till en hel del. Bland annat tror jag att jag äntligen insett varför jag alltid försöker överprestera, varför jag tar på mig så mycket extra både när det kommer till jobb och annat, varför det aldrig känns som jag gör tillräckligt. Det är inget jag tänker ta upp mera här, kanske tar det face to face med någon i framtiden, men just idag är det skönt bara att ha insett det själv. Det känns bra.

En annan grej jag bestämde mig för häromdagen är detta med en semesterresa nu när jag kommer tillbaka till MH, hade ju planerat att resa till GC men mitt sällskap dissade och det är nästan omöjligt dyrt att resa på sista minuten dit ensam, så jag bestämde om mig. Tänker istället åka till Egypten!! Jag har aldrig tänkt över möjligheten att åka dit ensam, men eftersom världens finaste Elin är där så tänkte jag att vad fan, varför inte?! Så det blir det, troligtvis :) Priserna är liiiite för höga ännu, men jag kikar varje dag och om det går ner ca 500kr till så bokar jag direkt! För min solsemester ska jag dra på, oberoende på vart det blir och hur länge :) Längtar!

Jag har nämligen en Bucket List, lixom de flesta människor. Högst upp på min lista över saker att göra innan jag dör, har varit; 1: Arbeta och bo på Irland och 2: Att se pyramiderna och mumierna i Egypten.
Det första kan jag ju lixom kryssa av nu, been here, done that :) Och åker jag till Egypten nästa vecka så kan jag kryssa av nummer två också! Har bara två till saker på listan, och de kommer jag troligtvis också att hinna med detta år. Tänk, om jag kan kryssa av allt från min lista innan jag fyllt 24, då har jag resten av livet att skapa nya drömmar och uppleva dem! Det skulle ju vara alldeles fantastiskt.

Så, detta är vad jag hunnit fundera över senaste dagarna, måste säga att jag är rätt nöjd med alltihop :) Har även tänkt på en hel massa annat, men det är inget jag behöver nämna här. Det är bara tankar och funderingar som behövde luftas lite, och nu är det okej igen. Är nog tack vare allt funderande som stressen gått över den också, plus att jag har alla biljetter till flyg och bussar bokade, det hjälper ju också till :) Det är bara så skönt att känna att jag faktiskt kan göra vad jag vill, utan att behöva fundera två gånger. Vill jag åka till Egypten nästa helg, så kan jag göra det. Vill jag åka tillbaka hit senare i vår, så kan jag göra det. Vill jag hitta på något helt annat i framtiden, så kan jag göra det! Ingenting hindrar mig från att följa mina drömmar, och eftersom jag redan uppfyllt en av de största drömmar jag haft, så kan jag i framtiden göra precis VAD SOM HELST. Fatta vilken känsla? Allting som kändes omöjligt när jag var yngre, eller ens för ett halvår sedan, är nu möjligt.

I've got the world at my feet. And damn it feels good!

Ja, detta blev mest ett peppinlägg till mig själv nu, men jag tror det behövdes :) Jag är bara så nöjd med mig själv idag, och jag förtjänar det. Jag förtjänar att känna mig nöjd, att vara glad, och jag förtjänar att få följa mina drömmar och göra vad som möjligtvis kan göra mig ännu gladare! Jag ser tillbaka på den personen jag var tidigare, för ett halvår sedan, eller t.o.m ett år sedan, och känner inte igen mig själv. Och fan vad det känns bra!

Nu ska jag slänga igång första avsnitten av Warehouse 13 som var i ett av paketen jag hämtade idag, utöver första säsongen av W13 hade jag även beställt Brothers&Sister säsong 1-4, men den boxen ska jag roa mig med nästa vecka när jag är alldeles ensam i min stora, fina lägenhet :)

Aaah, life is good. No matter what happens, Life is good.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0